Måndag

Tillbaka till skolan idag igen då. Hade gärna haft längre lov.
Sov knappt i natt (låg vaken i över 4 timmar i min säng innan jag somnade) så jag är rätt trött idag.

Dagens schema:
Läsning
Matte
Bild
Lunch
Svenska
SO
Spanska

Läsningen var utan lärare. Men vi var duktiga och började läsa ändå (efter ca 10 min). Haha det trodde jag först inte när vi kom in i klassrummet. Men alla var väl trötta och sega.

Matten gick otroligt segt. Jag vet inte hur många gånger jag och Louise sa till varandra att matte är sjukt tråkigt. Vi tog oss igenom lektionen ändå fast man kan ju inte säga att mkt blev gjort.

Bilden är väl ändå skönaste lektionen på måndagar. Den är egentligen hur onödig som helst men det är rätt skönt att bara sitta och snacka och rita lite på ett papper. Det värsta är ju bara att bilden man ritar måste bli bra...

På lunchasten satt vi som vanligt och kollade på när andra i klassen spelade pingis. Haha en gång åkte Martin ut tidigt så han roade sig med att förstöra mitt hår. Tack för den :(

På svenskan körde vi ett muntligt nationellt prov och sen så delade Marie-Anne ut en massa fakta om våra olika författare man ska redovisa om. 2 böcker hade hon tagit med till mig. Jag som inte ens hade nån aning om vem Edith Södergran var och så hade Marie Anne en hel bok som bara var fakta om henne. Och sen bok med en amssa dikter. Lite skönt att författaren jag ska skriva om skrev dikter för då slipper jag läsa en hel bok om jag ska läsa nåt av författarens verk.

På SOn var det lite genomgång och sen jobbade vi själva. Usch jag gillar verligen inte genomgångar på SOn. Mina tankar flyger iväg direkt. Det går inte att koncentrera sig på vad läraren säger. Jag försöker lyssna men det går verkligen inte. Får se till att läsa ordentligt i boken innan provet så jag klarar provet ordentligt.

Spanskan var rätt slapp. Vi bestämmde att vi ska börja se en film på måndagar för vi är så trötta och sega då. Det tycker jag var ett bra förslag!




Ikväll ska jag förska lägga mig och sova tidigt. Blir nog inte så svårt eftersom jag är så trött nu.
Nu ska jag ta och dricka lite vatten eller nåt.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0