melodifestivalen del 3

Nu är tredje deltävlingen över.
Molly Sandén och EMD till final.
BWO och Rigo and blablabla feat red fox (jävligt långt namn där som inte gick att komma ihåg) till Andra chansen.
Sofia -nånting- blev internationella juryns val.

Jag tyckte att Molly och BWO var bäst. Men 2 ballader direkt till final? Nej.

EMDs fans är livsfarliga. Det har vi sett i grammis (hur kunde annars "jennie let me love you" bli årets låt?) och vi fick se det än en gång. Tror ändå att vi kan vara lite lugna eftersom i finalen kommer EMDs fans bli kluvna och även vilja rösta på Måns och så vinner inte EMD.

Haha BWOs miner när de fick reda på att de inte gick vidare till final (de var ju så säkra på att vinna hela tävlingen) kunde man nästan betalat för. Visst, BWO var bra men lite kul att se när de inte går vidare var det allt.

Den där Sofia blev internationella juryns val. Av de tre som är det just nu så hoppas jag på att sofia går vidare till final. Jag gillar de där grekiska rytmerna lite. (Har tillbringat många semestrar i grekland och trukiet och då lär man sig älska sånna rytmer. Får mig lite att drömma tillbaka till sol och bad i värmen).


Rätt nöjd med resultatet var jag ändå. Nu vill jag bara att BWO ska gå vidare från andra chansen för det är de faktiskt värda. De säger ju jämt att de är kända i öststaterna så det skulle nästan vara lite kul att låta dem vinna bara för att se om de är så populära som de säger att de är...


Kommentarer
Postat av: sofia

hahaha jaah detg gjorde han!

2009-02-21 @ 22:30:06
URL: http://simpleheart.blogg.se/
Postat av: Ellie

Idol tar ju över melodifestivalen.

2009-02-22 @ 13:10:45
URL: http://lilljesus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0