onsdag

skoldagen:
Läsning
SO
Slöjd
Lunch
Idrott
Svenska
Engelska

På SOn jobbade vi på med instuderingsfrågor och i slutet av lektionen såg vi på en film som var så tråkig att jag inte alls hängde med i vad som hände i den. Men det handlade väl om det vi arbetar med (andra världskriget) så jag missade väl inget när jag tänket på andra saker.

På slöjden gjorde jag inte så mkt. Läraren sa åt mig hur jag skulel nåla fast några saker och sa att jag skulel sy sen efter det. När jag hade sytt klart tyckte jag att det såg lite fel ut och jag gick till läraren och sa det och då sa hon att jag var tvungen att sprätta upp allt. Det var ju hon som sa åt mig hur jag skulle göra ju.

På idrotten hade vi juijutsu (stavning?). Min idrottslärare håller på med det och är typ asbra så hon visade lite olika saker. Det var kul. Jag gillar när vi gör lite konstiga saker som alla är dåliga på isf när vi gör saker som alla utom jag kan. Bättre om alla är dåliga.

På svenskan pratade vi hela tiden. Vi blev tilldelade författare som vi ska göra en redovisning om och så ska vi lite hålla i en lektion och ge de andra nån uppgift att göra eller nåt sånt. Det avr bara svenska författare och jag fick en so heter typ Edith Södergran. Vem är det egentligen? Jag kännde igen många utav de namnen som andra i klassen fick men jag skulle ju såklart få den som jag inte vet ett dugg om.
Det var meningen att vi skulle köra ett muntligt nationellt prov också men det hann vi inte med. Mari Anne pratade för mycket.

På engelskan jobbade vi på med my own choise. Tråkigt och jag orkade inte göra så mkt. Gjorde klart den saken jag höll på med när jag slutade förra gången och sen så tänkte jag skriva en kärleksdikt men det gick inge bra så jag citerade några kärlekslåtar istället. Så kan man ju också göra, säger vi ;)


Och nu ser jag att jag började med "På" och lektionens namn varje gång jag skulle beskriva en ny lektion...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0