Skolan

Dagen:
Läsning
NO/Matte
Bild
Lunch
Svenska
SO
Spanska

Matten och NOn var tråk. Eller lixom, vi gjorde inget speciellt.
Bilden gjorde jag i stort sett inget på. Jag skuggade lite på min bild men annars inget.
Lunchen var äcklig som vanligt. Bacon typ 80% fett.
På svenskan började vi med muntliga nationella proven. Jag ska diskutera med Jenny. Helt okej, hon är snäll.
På SOn fortsatte vi med redovisningar. Jag redovisade och det gick väl rätt bra förutom att jag började asgarva mitt i redovisningen.

På spanskan gjorde vi en rätt rolig sak. Läraren delade tavlan på mitten och skrev (på spanska) "fina ord" på ena halvan och "fula ord" på andra halvan. Sen skulle vi fylla på med ord. Jag skrev en massa men bara fina ord. Det blev bara så att jag råkade stå på den sidan hela tiden. och dessutom är jag mkt bättre på fina ord än fula ord.
Sen skulel vi skriva en eller flera meningar som började "me gustan..." dvs "jag gillar" och så skulle vi ta ord från tavlan och skriva 3 substantiv och 3 adjektiv så det blev en mening. Jag skrev "Jag gillar att äta söta jordgubbar och god glass på den vackra stranden." Haha inte så bra kanske XD Men spanskalektionerna är iaf mkt bättre iår än vad det var förr. Annicka är lätt bästa spanskaläraren vi har haft, vi jobbar knappt nåt i boken längre :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Paula har varit sjuk ända sen jullovet, så jag har inte haft en riktig spanskalektion på skitlänge. Jag känner mig lite efter nu.

2009-02-12 @ 17:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0