tidigare sportlov

Hej!
Idag är det sista "riktiga" sportlovsdagen. (Sen kommer ju även helgen.) Lite sorligt tycker jag.
Särskillt eftersom jag knappt gjort något det här lovet. Det började ju bra med att jag sov över hos sofia och så var jag på stan och träffade en massa folk igår.
Men vad har jag mer gjort?
Det här är tredje dagen det här sportlovet som jag sitter hemma och inte gör nånting, vilket sportlov det här har varit.

Jag kan ju lika gärna drömma tillbaka till tidigare sommarlov;
för ett år sen gjorde jag inget men, de tre åren innan det var jag i Thailand. Jag har varit på många olika ställen i Thailand och älskar landet. Visst, vissa ställen kunde vara väldigt turistiga och det är jobbigt att flyga så länge, man blir rastlös. Men jag älskar ändå sol och bad och thailand är absolut ett av mina favoritländer. Och det är skönt att komma iväg från kylan i sverige ett tag (slippa skolan en vecka...). Jag får vara glad över att ha gjort det tre gånger eftersom jag tror att det kommer vara svårt att ta ledigt från skolan bara sådär. Men vi får se, pappa har ju sagt att vi ska åka till Thailand när han fyller 50...


vi red elefant andra gången vi var i thailand (2006). Känner knappt igen mig själv på den här bilden, såg jag verkligen ut sådär? Och mamma är inte heller lik sig själv ;P

Innan de där tre sportloven i thailand, alltså för 5 år sen och några år innan det (vi kanske var där 3-4år i rad. mitt minne är inte så bra längre ;)) var vi i fjällen. Stöten, det ligger längst bort i Sälen. Jag älskar att åka skidor! Och då menar jag utför, för jag gillar inte längdskidor, jag vill ha lite fart. (Fast jag är ändå skitdålig på att åka, svarta backar åker jag inte!) Ända gången jag åkt skidor på de här 5 åren efter vi var i stöten var en dag med konfan förra året.



Oj, nu spårade det här inlägget ut helt. Jag hade ingen aning om vad jag skule skriva när jag började skriva.
Det är säkert ett skitdåligt inlägg emn ni som läser min blogg är väl vana ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0