Måndag

Ganska vanlig skoldag förutom en sak.. Ambulansen fick göra ett besök till min skola igen och denna gången för att hämta en i min klass. Promenad till konsum och många sjuka.

Äh, jag ta och skriver upp schemat som jag brukar:
Läsning
NO/Matte
Bild
Lunch
Svenska
SO
Spanska.

Lollo var sjuk så jag satte mig bak brevid Ellan på NOn/Matten. Först var det lite genomgång och sen fick man arbeta halva tiden NO halva matte. Haha efter lektionen sa ellan att hon aldrig hade jobbat så bra. Jag har nog aldrig jobbat så dåligt som jag gjorde. Eller jo, jag har nog jobbat sämre men det var inte direkt nån av mina bättre NO och mattelektioner.

På bilden hade vi fått en ny lärare. Och det är den riktiga läraren vi ska ha, skolan har äntligen anställt nån som kan ha oss i bild. Skönt att veta att det är läraren man har på lektionen som ska sätta betyg sen. Känns så onödigt att vara snäll och jobba bra om det ändå inte är den läraren som ska sätta betyg.
Förresten så brukar Ellan och Frida säga att jag egentligen inte borde ha VG i bild men när jag gick från bordet ett tag (gick till fönstret för att kalkylera min skiss) så kollade de i min mapp. Sen ropade de på mig och sa att de fattade varför jag hade VG. Haha kan de bestämma sig eller? Frida visade upp en bild från min mapp som hon ville betala för att få :o . Haha lite överdrivet.

Äcklig lunch. Jag, Martin, Ellan, Jenny och Matilda gick till konsum. Jag, Ellan och Martin köpte tillsammans en förpackning med 3 festisar som vi delade på.
Sen så slappade man i solhallen. Den där saken jag skrev om i början hände på lunchrasten också.

På svenskan fick vi läsa 3 texter som olika elever hade skrivit på nationella provet för nåt år sen. En hade fått G, en VG och en MVG och vi skulle lista ut vem som fått vad. Rätt tråkigt men inte så ansträngande iaf.

SO-lektionen spenderades i datasalen för min del. Vi var ungefär 5 st som satt där och det var rätt slappt. Jag skrev på min Anne Frank uppsats vilket är tråkigt. Jag gillar inte SO. Och nu måste jag skriva klrt uppsatsen och göra en bra redovisning till den tills på onsdag. Och jag glömde alla papper i skolan -.- . Jag som vill höja mig i so...

På spanskan gick vi igenom lite nya saker. Vid ett tillfälle av lektionen sa läraren att det var bra att chansa även om man inte visste så Daniel sa konstigase svaret på en fråga (han sa typ "det är en som säger att nån är nåt eller gör nåt och det visste inte nån om"). Lite skratt blev det iaf för det och även några andra saker :P .




Nu sitter jag här för andra dagen i rad och lyssnar på fel på hjärnan på repeat. Jag gillar den låten! <3

Kommentarer
Postat av: Felicia :)

ambulansen? SPOKY.

varför?

2009-02-02 @ 20:57:52
URL: http://liiica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0