Halva matteprov, strömavbrott och isvaksbad

Läsning
Matte
NO
Lunch (den där långa på 1h 40 min)
Svenska
Engelska     kolla på när folk hoppar i en isvak

På matten hade vi ett halvt matteprov. Vi hade ju gjort a-delen innan jul så nu gjorde vi som klarade a-delen b-delen. Ungefär halva klassen gjorde om a-delen. Provet gick rätt snabbt (en kvart kanske?). Sen fick vi räkna mer matte eller läsa i fysikboken.

På NOn pratade vi om magnetism.

På lunchrasten gjorde jag, lollo och greta våran NO-läxa så vi blev av med den.
När klockan var 12.20 (jag vet vilken tid det var för alla klockor i skolan stannade) blev det strömmavbrott.

På svenskan (som började 12.45) skulle vi kolla på film om muntliga nationella provet och så skulle vi börja med att ha nationellt prov. men det gick ju inte eftersom vi inte hade nån el så vi spelade engelska alfapet. Jag, Martin och Frida var i ett lag. När lektionen var slut hade vi minst dubbelt så mkt poäng som de andra.

Sen så var det dags för isvaksbad. Man skulle anmäla sig innan och jag ville såklart inte (vem vill bada i 2 gradit vatten som dessutom är smutsigt?). De hade sågat upp ett hål i isen på fyrisån och sen stod vi och tittade på när de frivillaga hoppade i vattnet och sen tog sig upp. Daniel var den ända i min klass som hoppade i och han tog det lugnt. Han var i vattnet ett tag, sen letade han fram en visselpipa och blåste i den och sen tog han fram isdubbarna och tog sig upp. Haha, han är knäpp.

När det var kanske 5 st kvar som skulle i så stack jag hem. Nästan ingen var kvar och så gick jag med ellan, josefin och andrea :) .


Eftersom det var strömavbrott i hela storvreta är det nu rätt kallt här hemma hos mig. Och jag var ju såklart tvungen att dra ut strömsladden till bredbandet och starta om det. Tur att jag lärt mig hur man gör (pga andra anledningar. Stömavbrott har det inte varit på flera år här innan idag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0