It's friday!

Känns inte alls som om det är fredag idag men det är det :D
Skoldag igen. Lång dag (fast vi slapp sista lektionen idag :D).
Flera onödiga raster (jag menar, varför inte ta bort en timmes rast från fredagarna och låta oss sluta tidigare?).

dagens schema:

Läsning
Rast 5 min
Spanska
Rast 40 min              (<---- onödig rast! vi vill sluta tidigare!)
Teknik
Lunch 1 h, 5 min   
Matte
Idrott

På spanskan pratade vi om hur lovet hade varit. Jag härmade en massa andra och sa det lättaste jag kunde komma på "He estado en casa" - "jag har varit hemma". Orkade inte säga nåt mer jag gjort på lovet. Och det är sant, jag har faktiskt varit hemma. Lovet både började och slutade med att jag hade en kompis som sov över hos mig. Sen att jag var borta på julen och på nyår räknas ju inte ;).
Sen när vi hade pratat klart om det redovisade jag, Ellan och Josefin om Shakira. Vi sa 2 meningar var.

Sen var det dags för första tekniklektionen i nian. Egentligen är teknik rätt tråkigt men teknikläraren är nog den roligaste läraren vi har så teknik kan vara rätt kul ändå.
t.ex: idag så ringde den här skoltelefonen (som man ringer mellan klassrum med) och teknikläraren svarade. men så var det nåt fel och ingen svarade när han sa hallå så han la på.
sen började det ringa igen och han sa åt oss att vara tysta. Sen tog han upp luren och sa: Polismyndigheten Uppsala. Haha.
Sen så när han ska visa några saker så kommer han alltid med exempel vad de kan användas till. Och det kan vara rätt roliga saker han säger då. XD

Sen var det lunch. Eftersom halva klassen hade hk så var vi inte så många som gick till matsalen. Vi satt inne i matsalen rätt länge och snackade och sen när vi kom tillbaka till skolan satte vi oss vid ett bord. Alla andra började prata om twilight så jag passade på att halvsova lite.

På Matten hade vi en vikarie. Jag och Lollo räknade ut kapitlet (var på sista uppgiften när vi började) så vi satt och låtsades arbeta resten av tiden fast vi egentligen bara satt och snackade med varandra och alla som satt i närheten. Sen så övertalade nån vikarien att vi skulle få sluta lite tidigare och han lät oss göra det :D


När jag skulle hem gick jag med Ellan och Josefin. Vi gick förbi en tomt med en vit hujnd som stod mot staketet och tittade på oss. Ellan började skrika och då tittade jag dit och började oxå skrika. Hahaha både jag och ellan hade trodde först när vi såg hunden att det var en isbjörn XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0