Måndag

Idag körde pappa mig till skolan. Sånt gillar vi! tog kanske 10 min snabbare än att gå så det var ju inte så stor skillnad men jag slapp kylan.

dagens schema:

Läsning
Matte
Bild     Håltimme
Lunch
Svenska
SO
Spanska


På matten började vi med nytt kapitel (bra eftersom jag räknade ut det förra). Lite krångligt och ibland tvingar dom en att rita en massa. Lite drygt men det gick rätt bra ändå.

Sen skulle vi ha bild men vi har ingen bildlärare (våran lärare slutade mitt i förra terminen pga att en kille blev misshandlad på hennes lektion och hon ville inte komma tillbaka till våran skola. Sen fick vi en vikarie fram till jul men nu är inte hon kvar längre. Så just nu har vi ingen bildlärare) så jag och Louise gick hem till henne. Vi åt mat och såg på film. Dagboken (gissar på att det är den som heter the notebook på engelska). Den var jättebra men vi hann inte se klart på hela. Men det kommer väl nån annan chans att se den.

Sen svenska. Jag skrev klart min insändare. Den blev dålig för när man läser ser man att jag ändrar mig mitt i. Haha, inte bra. Orkar inte bry mig om svenskan. Det är tråkigt. Men jag måste se till att skärpa mig nu, Jag har ju nationella prov snart. Och min linje jag ska söka på gymnasiet har upp till svenska C. hm... den där linjen kanske inte är nåt för mig egentligen?

På SOn hade vi vikarie. Vi fick blindkartor över europa och skulle skriva vad länderna och huvudstäderna hette. Jag skrattade typ hela tiden.. Sen när vi gjort det fick vi ta över andra världsdelar (jag tog över asien och satt med atlasen öppen hela tiden).

Sen var det dags för spanska. Inne i mitt hemklassrum, det var skönt, man slapp gå nånstans. Vi fick fika och så lyssnade vi på redovisningar och såg på musikvideos (jag behövde inte redovisa eftersom jag gjorde det i fredags). Rätt skön lektion. Sen slutade vi.

På vägen hem var jag helt snurrig. kan kanske bero på att jag gick på en smal och lerig stig samtidigt som jag smsade (mörkt runt omkring och blicken fäst på den lysande mobilen) haha måste sett lite roligt ut om nån sång mig just då för jag vinglade XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0