Öppet hus på Rosendal och Lundellska

Igår kväll var jag även på öppet hus på lundellska skolan (även kallade skrapan) och rosendal.

Först var vi på rosendal och det var jättefint och nytt och fräsht. Rosendal är även kommunens stolthet och det är där de smartaste i uppsala går. Men ändå såg de som var där inte ut som nördar (som de gjorde på katte). Vi kom även fram till att rosendal var lite som ett försteg till BMC som ligger på andra sidan gatan. Sen efter en rundvandring och info om skolan åkte jag och pappa vidare.

När vi skulle till Skrapan åkte vi lite fel. Det är ju inte precis i den änden av stan vi brukar vara i. Men tillslut kom vi fram. Det var jättemkt folk där så det var ju lite svårt att se så mkt. Men jag trängde mig fram och fick tag på några natur mediapapper och så stod jag där och lyssnade när några som gick i en natur media klass pratade med en. Sen var vi på nåt informationsgrej för alla naturklasser på lundellska och sen åkte vi hem.

Rosendal var en mkt finare skola men jag kommer ändå välja skrapan eftersom det är ända stället där de har natur media.

såhär kommer jag nog välja :

1. Natur media på Lundellska
2. NV (ingen spetsutbildning eller nåt sånt konstigt) Rosendal
3. NV (utan spets) Katedral
4. NV (vanlig nv/nv) fyris

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag trodde också att Rosendal var värsta bra men jag var inne på en sida där man kunde jämföra gymnasier och då hade Rosendal lägst betygssnitt (på NV) och minst andel högskolebehöriga när jag jämförde med Katte, Skrapan och Fyris.

2009-01-25 @ 12:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0