skola och stan

Orkar inte skriva om gårdagen. Ni vill nog ändå inte läsa ;)

 (Den här) Dagen:
Läsning
Spanska
Engelska
SO
Lunch
NO (halvklass)
Musik (halvklass)
Klassråd

På spanskan skrev vi en insändare. Jag och Josefin körde den enkla vägen och skrev på djurförsök (stod om det i boken så det var bara att kasta om meningarna lite ;)). Dessutom jobbade vi tillsammans och skrev samma sak fast på 2 papper. Inte bra. Och jag som skulle vara försiktig så jag inte tappar mitt VG... 

På engelskan hade vi lite genomgångar. Sista lektionen innan provet idag (har prov på torsdag). Sen blev det lite my own choise-jobb. Det är tråk. Och jag måste jobba med en text hemma annars får jag IG på det. Egentligen måste jag jobba upp till VG.. Aja, jag får se till att få VG+ / MVG på provet så jag kan behålla mitt VG som slutbetyg.

På SOn satt jag i datasalen hela tiden och skrev om Anne Frank. Fan att jag inte har word på datorn här hos mamma Dumma Windows Vista! Som tur är finns bloggen så jag la in allt i ett utkast här på bloggen.

På NOn gjorde vi generatorer. Jag fattar fortfarande inte vad en generator är. Men det gick rätt bra att göra "experimenten" iaf.

På musiken började vi spela en av de tre låtarna vi ska spela på melodifestivalen. Det var rätt lätt att spela den :)

På klassrådet fick vi reda på att klassrådet skulle flyttas till onsdagmornar igen. Fast imorgon har vi sovmorgon. Fan.



Efter skolan gick jag till bussen. Var tvungen att ta bussen in till stan så jag hade lite folk att snacka med :) .
Sen när jag kom till stan gick jag av vana in till stora torget isf att gå till närmaste busshållplatsen vid stadshuset. Såg att min buss skulle komma om 5 min så jag gick till gina tricot. Linnea smsade och frågade vad ajg gjorde. Jag frågade vart hon var. Hon var fortfarande kvar inne i stan så jag gick och träffade henne :)
Vi gick runt på stan i kanske 2 timmar. Jag köpte en tunika och mjukisar. Linnea köpte skor.
Och så köpte vi som vanligt varsin glass med chokladtopping på donken ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0