Skolan och sjukt mkt godis

Läsning
Spanska
Teknik
Lunch
NO/Matte
Idrott

Det började med att bussen körde ovanligt seg och jag kom 5 min sent till skolan. Men det avr ändå lite kul att minst 3 pers kom dit efter mig ändå. Femminutersklubben som Lottie kallar dom ;) . Fast det var ändå ovanligt mkt folk som kom i tid idag :O Var nog bara för att vi har gunilla på läsningen på fredagar...

På spanskan fick vi ett oförberett läxförhör. Som läxa hade vi fått att vi skulle skriva en insändare. Jag skrev klart den på förra lektionen så jag hade inte gjort nåt hemma. Och i boken stod det några meningar / uttryck man kunde använda sig av. Och sen så fick vi läxförhör på de där utrycken. Jag hade inget helt rätt men nån halv mening så jag kanske kan lyckas få ihop ½ eller 1 rätt av 6. Annars så läste bara några upp sina insändare och vi rättade ett papper med frågor om ser och estar (vilket säkert är det ända jag kan på spanska. Att böja ser och estar)

På tekniken blev jag helt klar med mitt trådspel. Jag satt även dit en sak som låter så man (och alla andra) verkligen märker när man förlorar. Bara en lampa som lyser är ju lite mesigt. Resten av lektionen så hjälpte jag Becci att löda fast lite saker för hon var borta förra veckan så hon hade kommit lite efter.

På idrotten hade vi vikarie. Han var jättedålig. Uppvärminen var rätt okej men sen skulle halva klassen spela innebandy coh vi andra volleyboll. Det blev problem med näten så det tog lång tid att sätta upp dom. Sen när det avr klart var det bara 20 min kvar av lektionen och alla ville spela match men nej, det fick vi inte vi skulle träna en massa slag först. Vi kan de där slagen! Vi har haft volleyboll ca 5 ggr varje år i högstadiet. 10 min fick vi spela match iaf och det var de roligaste 10 minutrarna på den lektionen. Haha det var en sak vi skrattade åt så vi nästan ramlade ihop på golvet allihopa XD


Efter idrotten gick jag och Louise till konsum och köpte godis. Det kostar bara 4.90 just nu så man kände sig tvungen! Jag köpte ett helt kilo godis! :o hahaha jag kom på sen efter att det blev aldelles för mkt. Det kommer ta mig en månad att äta upp det där. Om inte jag och Lovisa vill bli höga på socker imorgon och äter upp allt? ;)

Kommentarer
Postat av: sofia

har inte valt ngn annan än boland. jag vill inte gå ngn annanstans! så nu ere bara att hoppas och vänta!

2009-01-30 @ 18:51:56
URL: http://simpleheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0