skoldagen

Idag hade vi sovmorgon till nio. Min buss går ingen senare tid än 7.53 (ska komma fram till stv 8.18 men kommer alltid lite tidigare) så jag var tvungen att gå upp vanlig tid och fixa mig lika snabbt som vanligt. Bussen var ovanligt seg idag (kom fram till stv 8.20) så jag var på skolan 8.25. Det blev alltså 35 min dötid innan vi började. Gjorde inte så mkt för det finns andra i min klass som åker buss och så var det 2 som glömt bort att det var sovmorgon (eller så lyssnar de inte på min lärare. Jag tror mer på det senare alternativet).

Schemat:
Klassråd
SO
Slöjd
Lunch
Idrott
Svenska
Engelska

SO första lektionen. Vi satt i datasalen och spelade goegrafispel. Jag var verkligen sämst på USAs stater. Men sen tävlade jag mot Martin och Louise på olika sverigespel och där vann jag alla ggr. Haha så lite koll på sverige har jag iaf ;) .

Sen slöjd. Jag började äntligen sy! Inget mer ritande eller klippande :D

När vi nästan hade ätit klart lunchen (äcklig som vanligt!) kommer en av rektorerna och sätter sig vid mitt bord och började snacka med oss. Jag hatar sånt. Och det första hon säger är : Visst är det bra att vi har så bra mat här på Ärentuna skolan. Det finns alltid något man kan äta. Och visse ni att ärentunaskolan är känd i hela kommunen för att ha så bra skolmat.
Skolmaten är hemsk! Den är aldrig god! Vi sa nåt om att det var bra att vi hade så mkt sallad iaf. för det är väl det ända bra med våran skolmat.

På idrotten hade vi först teori om hur man tar sig upp ur en isvak. Nästa vecka får man (om det finns is) testa hur det är att hoppa ner i en isvak. Jag tänker INTE testa det. Sen spelade vi volleyboll i 10 min (jag nuddade bollen 2ggr).

Svenska och engelska sista lektionerna. Korta lektioner som vi inte gjorde så mkt på Sen slutade vi! Äntligen! jag hatar långa dagar då man måste gå till 15.20.  


Kommentarer
Postat av: Mikaela - hockeyfru

Frågestund! Gör mig glad och ställ en fråga :)

2009-01-14 @ 20:03:22
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Snygg header! :D

2009-01-14 @ 21:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0