skolan 20/1

Dagen började med att jag hade lite tid över så jag klippte lite i min lugg. och så klippte jag upp lite på andra sidan (för håret är så slitet där) och det blev fult. Haha, det är inte lätt att klippa håret på den sidan.
Sen kom jag på att jag var sen så jag fick skynda mig till skolan.
När jag kom dit gick jag direkt till skåpet och sen till matsalen där den där mattetävlingen skulle vara.
En timme fick man på sig, jag gick efter en halv. Vissa frågor var lätta och vissa orkade jag inte tänka på (ville ju inte få för bra resultat ju) så jag bara gissade på nåt av alternativen.

Jag sprang ikapp josefin och så gick vi till spanskan och var med på slutet av den lektionen. Vi började med en ny sak. Usch, det är tråkigt, kan vi inte börja med att lyssna på spansk musik igen?

Förresten, här är dagens schema:
Läsning     Mattetävling
Spanska
Engelska
SO
Lunch
Matte
Musik

På SOn pratade vi om vad vi skulle göra den här terminen och började prata om andra världskriget lite för att andreas ville veta vart vi var. Och vi ska göra sjukt mkt saker! Både Svara på frågor, en fördjupningsuppgift (som ska lämnas in både skriftligt och redovisas muntligt) och sen prov. Och jag som mitt i allt ska försöka jobba ännu hårdare så jag höjer mig till VG. HJÄLP!  Det blir iaf fördjupning om Anne Frank för min del. Nån som har boken? Jag borde nog läsa den...

På matten repeterade vi procent för på torsdag är det dags för b-delen av det provet. Det kommer gå skitdåligt för nu har man ju glömt allt. Det blir min sämsta b-del det är jag säker på. Aja, det gälelr bara att hoppas på det bästa :) Jag fick även reda på vad jag fick för resultat på mattetävlingen. Jag fick 9 rätt och det var bäst i klassen. Och så kom jag inte bland de 4 bästa på skolan och därmed slipper jag vara med i det där mattelaget. Yes! Precis som jag ville! :D

Sen var det dags för musik. Det ända vi gjorde vara att skriva ut texterna till låtarna vi ska spela i melodifestivalen.



Och Louise fyller år idag! GRATTIS! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0