fredag

Dagen började med att jag kom på att jag hade missa bussen när jag satte mig i bilen för att åka till busshållplatsen (mamma brukar köra mig till en korsning och sen så hoppar jag av och går en minut till busshållplatsen medans hon kör rakt fram för att komma till sitt jobb). Klockan i bilen var 07.53 och min buss ska gå 07.53. Jag sa det till mamma och hon började köra mig mot storvreta. Ganska snabbt såg vi bussen som stod vid en hållplats. Mamma släppte av mig vid nästa hållplats och så hoppade jag på bussen.

Skolan idag var rätt bra. När jag tänker efter var det nog nästan bara roliga saker vi gjorde. 

Läsning
Spanska
Teknik
Lunch
NO
Idrott

Låter inet så roligt kanske men på läsningen gör man inte så mkt. Man läser bara i bänkboken och det är rätt avslappnande.

Och på spanskan lyssnade vi mest på musik och läste liiiite texter om några artister. 

Sen avr det en rast i 50 min. lite drygt, finns inget att göra på skolan ju...

Teknik sen. Man skulle rita klart på en kartongbit, sen skulle man borra hål och sen sätta i trådar och lite andra saker. Inte så ansträngande, man satt mest och snackade.
 
På NOn höll vi på och kopplade lite med batterier och glödlampor och sånt. Mkt roligare än vissa andra NO saker iaf. 

På idrotten spelöade vi volleyboll. Det är rätt kul fast man får ont i armarna och händerna. De där bollarna är ju hur hårda som helst!  Jag har faktiskt fortfarande ont i min högra underarm... Men det var kul att spela på idrotten ändå. Större delen av lektionen spelade vi match. Jag var i samma lag som daniel, niklas och peter. Bra lag, alla peppade varandra hela tiden och det är lite kul att spela med killar för de är ju så tävlingsinriktade och gör allt för att slå till bollen. Haha jag var nära att krocka med flera av dom för att dom såg att jag höll på att missa och sprang fram och slog när jag skulle slå XD . 

Sen blev det lång väntan på bussen. Men jag har lärt mig att gå in som i en dvala när jag måste vänta på nåt länge så så lång tid tog det inte. Men det avr kallt om mina händer för jag hade inga vantar. 

När jag kom hem blev det TV och sen datorn ett tag. Sen tvingade mamma mig att dammsuga hela lägenheten. Jag blev sur och efter jag hade gjort halva så tvingade jag mamma att dammsuga istället för mig så jag fick laga maten. Sen efter maten blev det bakning för oscar fyller år på söndag och imorgon kommer släkten hit och firar. 
Sen såg jag på let's dance och nu sitter jag här framför datorn igen och skriver klart det här blogginlägget jag började att skriva på innan mamma tvingade mig att städa.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0