Ridlägret

Får väl ta och skriva några rader om ridlägret nu eftersom jag ska iväg igen redan inatt.

Jag red Hugur. Jag hade önskat mig en lite lugnare häst den här gången så Hugur var perfekt! Lite seg ibland men om man vill kan han bli värsta race-hästen. Han gör precis som man vill, en häst som man verkligen kan lita på till 110%! Fick dock jobba rätt mycket med tölten då Hugur helst ville tölta eller grisepassa. Man var tvungen att hitta det där mellanläget precis mellan traven och passen, då töltade han.

Vädret var jättebra! Det var bra väder i stort sett hela tiden. Kom några skurar men vi lyckades klara oss från det när vi red. En dag började det spöregna så fort alla kommit in i stallet efter uteritten, vilken timeing!

Vi badade tre gånger (d.v.s. alla dagar vi kunde bada). Vi badade på ett nytt ställe iår, stenbrottet. Större än lagunen och på botten fanns det blålera så sista gången vi badade smetade vi på lear i ansiktet som en lermask. Lite lenare hud fick vi nog av det.

Det var en massa roligt folk där. Lovisa, Emma och Maya kännde jag sen innan. Sen så var det en massa nytt roligt folk: Alexandra, Elin, Annie, Alice, Saga och Elin.
Vi hade ju såklert de bästa ledarna med: Thilde, Julia och Emma.

Vi gjorde en massa roligt både på hästryggen och nere på marken.
Det blev som vanligt både roliga ridlektioner på banan och mysiga uteritter. Kändes som om vi galopperade mer det här lägret när vi red ut än vad vi gjort förut. Sånt gillas!
Jag kunde tyvärr inte vara med på gymkanan pga mitt dåliga knä så jag fotade istället.

Tack till alla som var med och gjorde detta till ett riktigt roligt läger!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hökebo forever <3

2009-07-20 @ 15:52:54
URL: http://tutelut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0