Ärentunaskolans melodifestival 2009

Idag var det alltså dags för årets melodifestival på våran skola.
Det alla nior jobbat med på musiken i ett halvår skulle visas upp för resten av skolan.
Min grupp körde ett minimedly med Fångad av en stormvind (vet inte hur många gånger vi försökte byta bort den låten) och Calcutta.
Det gick väl rätt bra, lite småmissar kankse men jag gjorde iallafall inget större fel.
Lite svårt att bedömma sitt egna nummer men jag kan lätt säga att det fanns många som var sämre än oss och några som var bättre än oss.
Vi vann varken för sjuorna eller åttorna men det var inget vi hade räknat med.
Våran svenska och engelskalärare tyckte åtminstonde att vi var bäst, haha. Hon sa säkert bara det för hon känner oss men hon sa till den andra gruppen från min klass att min grupp var bäst. Men det är väl bara för att hennes humor inte förstår sig på den andra gruppens nummer ;)

Hoppas nån som filmade oss lägger upp på youtube eller facebook snart :)


Jag och Lollo var clowner :)



Dettar var alltså allt vi gjorde i skolan idag. Var i skolan nästan 6 timmar och stod på scenen kanske 8 min. Men det var en rätt rolig skoldag ändå.

Efter skolan träffade jag E på stan ett tag. Vi gick runt halva stan och efter en timme var jag tvungen att åka hem. Kul att ses iallafall även fast det var kort tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0