Balen

Svårt att komma ihåg allt så jag sammanfattar det såhär:

14.30 Jag sticker till Lollo och vi fixar oss där.

17.40 Lollos mamma kör oss till skolan. Vi träffar en massa folk och tar 100 gruppbilder. Alla var så fina!

18.15(?) Vi går in i matsalen och sätter oss på våra platser. Peter fick sitta bara nån decimeter från högtalaren och jag satt precis brevid honom. Blev lite halvt döv på vänster öra. Men vi såg scenen bra iallafall. Mittemot satt Jenny och Jesper och Marianne (lärare) satt brevid Jesper och Bauan satt brevid mig. Under middagen var det ett par uppträdanden och tal. Många som inte vågade hålla tal smsade Lana som var toastmaster och så läste hon upp smsen på scenen. Riktigt kul och hela min klass försökte hålla tal och smsa Lana och säga bra saker om klassen och lärarna och försökte tvinga Lottie säga ett par ord om oss och tillslut gjorde hon det.
Lärarna sjöng också. Såhär var verserna om oss:

Nu så är det 9E
där är alla glada mé
Ifrån klassen höres tjut
och skratten tar ej slut

Klassresan blev aingenstans
alltför många viljor fanns
ni har haft ert långa tjat
som ej gav resultat

Morgontrötta många är
kommer upp med stort besvär
Herr Deler kommer ofta sen
Stapplar in på trötta ben

Daniel vill debatter ha
Jesper blir då väldigt glá
Mattias med sin keps på svaj
bytt ikväll till fin kavaj

Sara, Greta o Louise
Jenny, Maja, Josefin
flickor som så ofta störs
då Erik ständigt hörs


dålig bild men ja, det är klassen iaf :) (tog knappt några bilder och har inte fått tag på nå bra än. men det kommer väl :))

20.30(?) 21.00(?) Nång gång då togs borden bort och först skulle man dansa vals (jag dansade väl en halv låt med Peter) och sen var det disco. RÖÖÖÖÖJ! Fan vilket drag det var! Nästan alla dansade och vi är rätt många nior på min skola.  Det var sjukt kul och vi dansade både på scenen och mitt på dansgolvet. Jag som är skadad i höger ben la all vikt på vänster ben när jag dansade och det var lite jobbigt (kan knappt gå idag pga det) men det var kul! Hade aldrig trott att det skulle bli så många som dansade och att allt skulle bli så bra.

22.30(?) Stack iväg till efterfesten som var i en lokal ganska nära mitt hus. Vi ångrade oss när vi kom dit eftersom där var det inte alls lika bra. Nästan ingen dansade men vi försökte gång på gång dra upp folk och det blev bättre och det kom hela tiden nytt folk. Vissa stunder dansade ingen och vissa stunder dansade alla. Helt plötsligt började folk ta kort med. Och då skulle verkligen alla upp på dansgolvet. Haha, kamerakåta jävlar ;)

00.30 Ungefär hälften skulle hem och jag insåg att nästan alla från min klass hade stuckit så jag gick hem jag med.

01.00 Jag la mig i sängen och somnade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0