Film- och bestygsnacksdagen

Betygssnack på spanskan, svenskan och SOn idag. Film på svenskan och SOn och på spanskan satt vi mest bara och snackade.
Efter lunch kollade vi lite på när olika personer i klassen spelade in saker till skolans melodifestival och sen satt vi 20 min på NOn och snackade.

Slapp skoldag idag helt enkelt.

Min svenska och engelskalärare måste vara sämst på att ge bortförklarningar varför hon sätter högre betyg på folk som är sämre än mig. Hon "kan inte" höja mig för då måste hon höja F och J med (varför inte höja alla tre?) och hon vill inte sänka några som har MVG bara för att "de har haft det svårt" och "de skulle bli knäckta om de sänkte sig". Bara för att jag klarar av en del motgångar och kan dölja saker bättre än vad de kan? J tycker iallafall att när även F pratat med läraren ska vi prata med henne alla tre för att se om hon kan höja oss alla.

Nu har jag VG på SOn med. Skulle blivit sur om jag inte fick det och SO-läraren sa att jag legat på gränsen till VG länge och jag arbetat på ordentligt nu sista året så det var självklart att jag skulle få VG nu. SO är så jävla tråkigt och det är väl det ämnet jag kämpat mest med så jag är nöjd :)

VG i spanska blev det med. Precis som jag trodde och den här gången var det ett vanligt VG. Det var absolut inte svagt och dåligt VG som vid jul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0