AJ!

Idag i skolan hade vi bara nationellt prov i engelska (läs- och hörförståelse), sen lunch och efter det åkte vi till gränby ishall och åkte skridskor.

När vi skulle börja och Marie Anne såg hur mkt saker vi hade med oss sa hon åt oss att låsa in allt i ett förråd. Det blev fullt i det där förrådet. (Haha det var några lärare som hade tänkt gå in där och hämta nåt men det gick inte)

Sen hade vi läsförståelse i 80 min. Efter det hade vi rast och sen blev det hörförståelse.

Sen var det lunch och hela min klass fick gå före alla andra i matkön. Haha det var bra. 9E = VIP ;)

Efter lunchen skulle vi åka till ishallen. Först 110 till reginsväg, sen 127 till östra nyby och sen 8an till gränby ishall. Vi skulle ha 3 min att vänta på 127an men när vi kom till reginsväg så hade den bussen redan gått. Nästan alla killar bestämmde sig då för att gå till ishallen. Vi andra vägrade. Vi stod och väntade på bussen (för det kunde ju vara så att den var sen) men efter ca 10 min ringde vi till våran idrottslärare. Hon sa att vi skulle vänta på nästa buss och det gjorde vi. Sammanlagt stod vi på den där busshållplatsen 30 min men vi hade kul ändå även fast det var kallt. Sen kom 127an och vi åkte till östra nyby. när vi var där så såg vi 8an så vi sprang till den. Sen när vi kom på den bussen stod den stilla i 3 min innan den började åka XD

Tillslut kom vi iaf fram till ishallen. Vi böt om och satte på oss skridskorna och började åka.
Erik och Peter höll i uppvärmingen och sen delade vi upp oss. Vissa (dvs nästan alla killar och ett par tjejer) spelade hockey och vi andra åkte lite fritt och lekte lekar och sånt. Jag vann på under hökens vingar kom. Jag är bäst.

På uppvärmningen åkte en kille i klassen rakt in i mig i hög fart och hans hjälm kom rakt på min axel (och jag ramlade ner på isen såklart). Nu har jag jätteont i min axel och när jag kollade i spegeln för en kvart sen så var det rött där hjälmen träfffade och blått runt om. Så jag kommer nog bli blå över min axel snart. och det gör jätteont.

Till slut så skulle vi åka hem. Vi valde att åka in till stan och åka buss därifrån för det känns mkt enklare (och det blir bara 2 bussar). Jag hoppade av i stan 2 hållplatser före de andra och åkte sen hem till mamma. Pratade i telefon samtidigt som jag gick från bussen in och jag höll på att dö. En full väska, en påse med skridskor, en mobil som jag höll vid örat och en ont axel jag inte kunde ha väskan på. Men jag kom in efter ett tag iaf.


Matilda, Ellan, Maja, Bauan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0