askgolv + kryckor = dåligt

När vi skulle bygga om vårat kök sa någre vänner till familjen att vi borde ha askgolv. Ask ska tydligen vara det hårdaste trägolvet och därför blir det inte så lätt repor och sånt som det kan bli i mjukare trägolv.
Ända sen jag kom hem hit till pappa i fredags med kryckorna har jag inte tyckt om askgolv.
Kryckorna glider. På alla andra golv får man jättebra fäste med kryckorna men på golvet i köket får jag inte det. Om jag sätter ner kryckan lite snett glider den iväg. Jag har tur som inte har ramlat än.
Så, ett litet tips: Om du vet att du komemr behöva hoppa på kryckor så ska du inte lägga askgolv hemma.


bild från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0