Fredag

Idag är det fredag. Mamma väckte mig strax innan 8 då hon skulle åka till jobbet. Jag låg kvar i sängen och halvsov tills klockan blev halv elva då mamma kom hem för att hämta sina mobiler hon hade glömt.
Kände inte så mkt i knät då fast jag inte hade tagit smärtstillande på 12 timmar! Men så fort ag började röra lite på mig fick jag ont igen. Idag har jag inte bara ont i knät utan jag har även ont i "kryckmusklerna". Träningsvärk efter för mycket hoppande på kryckorna. Inte bra men som tur är känner jag det bara när jag hoppar på kryckorna så det blir säkert mkt stillasittande idag.
Mamma hjälpte mig med frukosten innan hon stack tillbaka till jobbet. Bra, för det hade jag aldrig klarat själv. Samtidigt som hon gjorde frukosten så tog jag smärtstillande. Blir trots allt lite bättre av att ta dom fast de räcker verkligen inte 4 timmar som de ska göra och jag har ont hela tiden även fast jag tagit dem. Men lite bättre blir det. Sen så kan ju inte jag heller svälja tabletter så jag tar dom på mitt ega lilla sätt vilket betyder att det tar lite tid att ta dem och jag dricker väldigt mycket vatte och saft. En positiv sak är att jag inte kommer bli uttorkad så länge jag äter de här tablettena i alla fall.

Och jag måste bara säga tack till alla som är så gulliga. Såg nyss att Jenny hade skrivit en hälsning till mig i en bildtext på bdb, hur många som helst har kommenterat min bilddagbok och facebook med gulliga kommentarer, Louise smsade mig igår och sa att det var tomt i skolan utan mig. Ni är alla så himla gulliga <3 Och min idrottslärare, Hanna, ringde mig igår och frågade hur det var och vad som hade hänt. Hon hade redan hört i skolan vad som hänt men ville ändå ringa och kolla med mig hur det var och så.

Jag uppskattar alla söta hälsningar jag får och jag vill bli bra nu nu nu nu nu! Jag hatar att ha ont. Jag vill kunna göra vad jag vill men det kan jag inte så jag sitter mest stilla och har ont hela tiden. Vad jag än gör känner jag smärtan. Jag hatar att ha ont. Att ha ont är nog det värsta som finns.

Och ikväll ska jag hem till pappa. Blir skönt att komma dit för då kan jag bl.a. duscha (här hos mamma har vi kombinerad dusch och badkar och jag vågar inte kliva i badkaret för då kommer jag säkert inte kunna ta mig upp igen. Om jag ens kommer i. Sen finns det negativa saker med att vara hos pappa med. Att mitt rum ligger på övervåningen är nog värst. Att gå upp och ner för en trappa nån gång ibland funkar men jag kommar säkert behöva gå upp för den flera gånger. Jag kommer nog kräva att jag ska få sova i soffan. Sen så kan jag inte heller sitta vid datorn tror jag. Den är också på övervåningen och det finns inget bra ställe där man kan lägga upp benet (de sa på sjukhuset att jag skulle försöka ha benet högt upp så mycket som möjligt). Och sen så finns det ingen Hampus hos pappa.
Men dusch är välbehövligt och pappa kommer ju vara hemma hela tiden nu på helgen (mamma ska jobba på lördag) och oscar kommer också vara hemma. Och hos pappa finns det fler tvkanaler och fler filmer att kolla på. Så det blir en riktig tv-helg för mig del.

sorry för långt inlägg. Hoppas nån orkar läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0