fredag!

Fredag idag.
Äntligen helg!

Läsning
Spanska
Teknik
Lunch
NO
Idrott

(haha snart kan alla mitt schema)

På spanskan var det läxförhör och sen fick vi lära oss accentregeln och sen läste vi upp våra dikter som vi skrev förr. Det där med accentregeln blev annika förvånad över i tisdags när vi sa att vi inte hade lärt oss den än. Blev rätt många skratt när vi läste upp dikterna också, annika hade skrivit alla på ett papper (så man kunde vara anonym) och sen så läste vi upp varandras dikter högt. Många konstiga ord som man aldrig hade läst innan så då blev det en del skratt.

På tekniken hade vi prov. Gick sådär,  hade kanske inte riktigt tränat tilllräckligt innan (igår när jag gick och la mig tog jag med mig teknikpapprerna och spanskaboken och läste på båda sakerna) men jag hoppas ju såklart på ett MVG iaf.
Sen presenterade läraren ett nytt arbetsområde. Vi ska alla redovisa om en uppfinning. Det blir inte kul. Jag ska redovisa om säkerhetsnålen, tänkte att det inte finns så mkt att säga om den så.

På NOn hade vi vikarien igen. Hon gillar inte mig verkar det som. Drygt! Vi gjorde en liten lab för att se vad som leder ström. Visst det var nog rätt intressant men jag hatar den där vikarien.

På idrotten körde vi minitennis och hoppade trampolin. Jag började med minitennis och vi körde rundminitennis. Jag sög verkligen på det vilket betyder att jag mest satt bredvid och tittade på. Slappt. Sen skulle vi hoppa trampolin och det är rätt kul när det är småhopp men när det kommer till att göra kullerbyttor på en madrass som är 150 cm över golvet är det inte kul. Jag gjorde det ändå med hjälp av Hanna och Max som passare. Hade aldrig klarat det utan dem för jag får alltid lite småpanik i det hoppet som jag ska ta i mest på så jag kommer runt. Jag gör ett dåligt sistahopp och de fick typ lyfta runt mig.
Sen när lektionen hade gått 2 min över tiden, DÅ skulle vi plocka undan. Hanna kan verkligen inte hålla tiden. Men när vi skulle ploka undan drog Erik upp mig på en tjockmatta och Peter och erik började vika den över mig så tillslut låg jag där i mitten som en macka/hamburgare. Erik ropade ut att jag var en McMalin & co och efter ett tag var det många i klassen som hoppade på madrassen. Som tur var kände jag knappt att dom stod ovanpå mig eftersom madrassen var så tjock. Jag låg mest och skrattade hela tiden och jag hade ju en bra bortförklaring när Hanna började klaga på att vi inte plockade undan - Jag satt ju fast!
10 min efter tiden vi egentligen slutar fick vi äntligen gå och byta om.

När jag kom hem latade jag mig framför tvn och såg på ett gammalt avsnitt av top model.
Helgen kommer bli tråk för jag får typ inte sova borta för pappa bara för att jag gjort det så mkt.
Nån som vill gå på stan eller nåt med mig imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0