Halv skoldag

Vid 12 kom taxin och hämtade upp mig. Var i skolan 10 över kanske (det tog väl minst 5 min att gå från parkeringen till skolan. Det är långt!) .
När jag kom dit var det lunchrast så jag var lite social och satt och snackade med folk i klassen.

Sen skulle vi ha svenska men när lektionen skulle börja var det nån (jag nämner inga namn nu ;)) som hade lagt en stinkbomb i papperskorgen i vårat klassrum. Mari Anne blev assur och vägrade ha lektion med oss och packade ihop sina saker och gick därifrån. Vi andra insåg att vi inte heller kunde vara där inne så vi öppnade fönstret och gick ut därifrån och stängde dörren efter oss. Efter ett litet tag började det stinka även utanför vårat klassrum så vi gick ända bort till solhallen och var där hela svenskalektionen och satt och snackade och några spelade pingis. Det stank även ända borta i solhallen men efter ett tag vande vi oss, så mkt stank det inte där ändå.

När vi skulle ha SO gick vi tillbaka till klassrummet och då stank det inte så mkt längre eftersom fönstret hade varit öppet. Vi gick igenom rätta svaren till några uppgifter vi gjorde förra veckan och sen skulle vi börja se på en film men då började det stinka igen (vi kunde ju inte ha öppet fönster när vi var där inne. Det skulle blivit för kallt). Vi flyttade till klassrummet bredvid och såg på den tråkiga filmen.

Sen skulle vi ha spanska men spanskaläraren kom aldrig så jag ringde till taxin och sa att den skulle komma och hämta mig direkt och så gick jag bort till parkeringen och väntade. Sen kom taxin och körde hem mig.

Känns som om det var rätt onödigt att åka till skolan idag ändå. Hade ju bara en lektion och vi gjorde knappt nåt på den. Men det var lite kul att träffa klassen i alla fall. Och jag vet ínte hur många som lånade mina kryckor en liten stund. Haha en gång stack kalle iväg med dom i minst en kvart och jag hade ingen aning om vart han var :P .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0