Hoppning på Rún

Igår på ridningen red jag Rún igen. Hon var pigg som vanligt och hela lektionen fick jag jobba med att hålla in henne hela tiden. Men annanrs gick det bra.
Först travade vi lite över bommar och hoppade ett hinder och sen hoppade vi fler hinder och tillslut hoppade vi en liten bana en och en medans de andra var ute på ovalbanan.
På ovalbanan så skrittade, töltade och travade vi. Hästarna blir lite knäppa på ovalbanan och ännu piggare än innan men det gick bra. Fast ute på ovalbanan skulle vi även ta ut fötterna ur stigbyglarna och lägga upp stigbyglarna framför sadeln och den första jag la upp råkade jag nog snurra lite för den låg och skavde ovanligt mkt mot benet. Och trava med det... Det gjorde ont och nu har jag ett stort blåmärke på låret.

Rolig lektion var det ändå. Jag älskar att hoppa!

Kommentarer
Postat av: lilla jag

hoppning är roligast!

2009-03-07 @ 18:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0