Lördag

Jag har inte skrivit om helgen än! :o
Här kommer Lördagen :

Åkte med sara till Sthlm. Vi var framme strax innan 1 och tänkte att vi skulle vänta på felicia på centralen även fast det säkert skulle ta en timme. Som tur var fanns det en scen och en massa montrar där. Allt bara för att det var melodifestivalfinal senare på kvällen!
Vi var med i en massa tävlingar, lurade en kille så vi fick popcorn, tog en massa gratissaker och sånt. Såg även Nina Söderkvist (heter hon så?) och fick autografer och bild



Sen köpte vi glass på McDonalds och gick runt lite till och tillslut kom Felicia, Mirjam och Emma.
Sen gick vi runt en massa på centralen så de fick ta en massa gratissaker med. Och så spelade vi dansspel och lite annat.
Efter ett tag gick vi ut på stan.
Det regnade ute och vi orkade inte gå runt så mycket så vi satte oss i en trappa i gallerian och pratade och kollade i en tidning. När vi tröttnade på att göra det gick vi till NK. Vi såg att det fanns superstora ballonger så vi gick runt och försökte få tag på varsina ballonger (utan att nån från NKs personal skulle bli sur på oss..) . Tillslut hittade vi några som delade ut de där stora heliumballongerna. Jag och Mirjam fick varsin men sen ville de inte dela ut fler.

Sen gick vi tillbaka till centralen för Anna Salene och den där norskan (Maria nånting) skulle uppträda. Vi såg dem och sen fick vi autografer och en gruppbild (med Felicias kamera så jag har inte bilden än). Sen kom Lovisa (hon hade varit och sett melodifestivalgenrepet) och vi tog ännu fler gratissaker och sånt. Mirjam böt sin ballong mot en killes tröja och en kille visade oss ett dåligt korttrick bl.a.

Sen stängde de alla montrar och det coh vi gick till McDonalds och köpte läsk.

När vi skullle gå tillbaka råkade Fillan glömma sin påse med gratissaker på donken så hon och Lovisa fick vända och gå coh hämta den. Jag, Sara, Emma och Mirjam skyndade oss till centralen så att jag och sara inte skulle missa tåget. Felicia och Lovisa hann aldrig komma tillbaka innan vi gick på tåget så vi sa hejdå till Emma och Mirjam och åkte hem mot Uppsala.




När vi kom fram till Uppsala kom mamma och hämtade mig. Vi åkte till Mammas kompis Jane och jag fick mat när jag kom dit (alla andra hade redan ätit) . Sen såg vi melodifestivalen och sen åkte vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0