melodifestivalfinal

Asrolig dag i sthlm idag. Skriver mer om den sen.

Känner mig bara tvungen att kommentera melodifestivalen.
HUR FAN TÄNKER SVENSKA FOLKET NÄR DE RÖSTAR??
Är det inte meningen att den bästa låten ska vinna?

Jag ville att Måns, Alcazar eller EMD skulle vinna.

I stället röstade svenska folket fram den där operasångerskan som vinnare! När hon sjunger "vanligt" låter det ju inte ens bra. När hon sjunger opera (dvs i refrängen) så låter det som .. opera. Och det är väl det som är meningen men låten var imnte ens bra och som sagt, när det inte är refräng låter det hemskt.

2a kom Caroline af Ugglas. Dålig låt det med.

Sen kom EMD, Måns och Alcazar.

Juryn röstade fram Måns som vinnare. För en gångs skull tyckte jag att tävlingen skulle slutat efter juryns röster.

Även om nu sverige kommer vinna ESC kommer jag skämmas över att jag själv tycker att låten är så dålig. Den är inte bra alls. Jag tycker att man ska vara stolt över låten man skickar vidare och inte bara skicka vidare en låt som "kanske skulle kunna vinna". Fy. Jag hoppas nästan att vi kommer sist bara för att vi ska inse att man ska rösta på de BRA låtarna.

Jag kom på att det måste varit så att de flesta röstade på den sämsta låten bara för att protestera mot melodifestivalen. Så måste det vara för annars så skulle aldrig den där låten vinna.


Kommentarer
Postat av: Ellie

De absolut sämsta låtarna enligt mig hamnade på första och andra plats. Huh.

2009-03-15 @ 15:31:39
URL: http://lilljesus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0