Ridning på Flosi

Igår red jag Flosi på ridningen. Sjukt länge sen jag red honom!
Vi värmde upp med arbete från marken. Då var Flosi lite bråkig men det gick bra ändå
Efter det hade vi gångartsträning på ovalbanan hela lektionen. Det var sjukt kul! Jag gillar gångartsträning iaf när man har en bra häst. Flosi är bra men lite seg. Fast det kändes rätt bra för en gångs skull att ha en lite seg häst eftersom då börjar han inte tävla mot alla andra hästarna som också var ute på ovalbanan samtidigt. Och flosi lyssnade ju på vad jag sa hela tiden och sånt gillar vi! Ridskolehästar brukar ju ibland får för sig att de kan göra som ge själva vill, men det gjorde inte Flosi.
Rolig och underbar lektion var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0