Volleybollturnering som gick snett

Snabbt skriven och dålig sammanfattning av dagen. Men läs ändå, för det är synd om mig :(

Volleyboll turnering i skolan idag.
Skulle precis serva och så fick jag en boll (?) på knät så det hoppade ur led.
Ramlade ner på marken och blev omringad av tjejerna i klassen och Måna sa åt mig att sträcka benet lite och då gjorde jag det och knät hoppade tillbaka.
Sen kom en lärare och hjälpte mig ut därifrån så jag fick ligga på en bänk i omklädningsrummet när de lindade mitt ben och ringde jukhuset och frågade om vi skulle dit.
De sa på telefon att vi skulle åka in mede mig till sjukhuset så det gjorde vi. Mötte mamma på sjukhuset och sen fick vi vänta, sen prata emd nån och sen vänta igen aslänge.
Tillslut fick ajg komma in i ett rum och fick svara på fler frågor och fick bl.a. morfin så jag inte skulle ha så ont. 
Vi fick vänta i ett annat rum och sen röntgade de knät (det gjorde asont för de böjde på knät lite och jag hade fått aldeles för lite morfin) och sen efter det fick vi vänta lite till och sen kom jag in i ett annat rum där jag fick mer morfin. Sen lokalbedövade de knät och tömde det på vätska.
Sen lindade de in hela benet och sen fick jag kryckor så jag kunde åka hem. Men jag kom inte så långt för efter ca 15m ramlade jag ihop och en sjuksköterska hann precis fånga mig innan jag ramlade ner på golvet. Så jag fick lägga mig på båren igen och fick en macka och lite nyponsoppa (hade ju inte ätit nån lunch) medans mamma gick till apoteket och hämtade ut tabletter åt mig och flyttade så att bilen stod vid rätt ingång.
Sen efter en halvtimme kom hon tillbaka och vi kunde åka hem.

Väldigt förkortat version, jag var på sjukhuset i över 5 timmar.

Har asont i knät nu och på måndag blir det operation. De ska typ öppna upp hela knät och föra in en kamera och sånt.


Kommentarer
Postat av: Slinky

Stackars dig!

2009-03-20 @ 14:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0