Dagen

Klassråd
SO
NP Fysik Laboration
Slöjd
Lunch
Idrott
Svenska
Engelska

Dagen började som sagt med klassråd. Vi orkade knappt säga nåt så klassrådet varade i ungefär en kvart.
På SOn hade vi muntligt läxförhör och sen jobbade vi med instuderingsfrågor. Sånt är tråkigt men måste göras.
Efter halva lektionen gick första halvan av klassen och hade Nationellt prov i fysik laborationsdelen. En halvtimme senare var det min halva av klassens tur att göra nationella provet.
Igår hade vi skrivit en planering om hur vi skulle göra laborationen men de hade visst skrivit fel på provet och vi hade tänkt göra lite för anvancerade saker så alla på hela skolan fick en färdig planering. Haha, vi är för vana vid riktiga laborationer, det här var för simpelt! När man var klar gick man till en annan NO-sal och skrev labrapport. Blev klar strax efter 11 fast hela släöden var inställd så min lunch blev 2 timmar lång.
Gick inte och åt direkt utan väntade på lite folk. Var inte i matan förrän 20 över - halv. Det kom hela tiden lite nytt folk från klassen och satte sig vid mitt bord så det slutade med att vi satt där inne i matan ända till 12 innan vi gick.

Efter en lång rast så hade vi idrott. Jag som fortfarande är skadad satt på en bänk och såg på när de andra spelade brännboll. Väldigt kallt för det blåste. Varför ligger min skola brevid ån för? och varför är det en massa åkrar på andra sidan n så det blåser så himla mycket? Inte kul, fick låna matildas jacka iallafall så jag frös inte ihjäl som tur var.

Efter idrotten hade vi svenska. En massa redovisningar om olika författare. Jag fattar inte riktigt varför vi skulle göra alla dessa författararbeten eftersom man aldrig ändå kommer ihåg vad de andra berättar om "sina" författare.

När vi skulle ha engelska fick vi tillbaka våra nationella prov i Svenska. De sätter efter en liten poängskala så det finns 2 IG nivåer, 3 st G nivåer, 3 VG nivåer och 2 MVG nivåer. Och sen fanns det olika poäng som lärarna skulle multiplicera med osv., svårt att förklara. Men jag fick i alla fall VG+ på läsförståelsen, G+ på muntliga och MVG- på uppsatsen. VG+ totalt. Jag är så nöjd med det där MVG:t på uppsatsen för jag skrev en krönika och jag hade aldrig skrivit en krönika tidigare. Blev missnöjd Med G:t på muntliga. Det kanske mest är för att jag var borta ungefär hälften av alla gånger vi haft muntliga i svenska -.- . VG+ totalt är väl ungefär vad jag hade räknat med. Jag hade iallafall räknat med VG.
Sen när vi kollat på våra nationella resultat fick vi gå hem.


Ojoj, långt inlägg som säkert ingen orkar läsa. Jag la in 2 bilder så det kanske blir lite lättare att läsa då :)


Kommentarer
Postat av: Linnea

hahaha de där smilisarna var as söta :D <33

2009-05-16 @ 16:34:29
URL: http://jagarblond.blogg.se/
Postat av: Anonym

ööhm eller bilderna xD /linnea

2009-05-16 @ 16:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0