Första nationella provet i fysik någonsin

Idag hade vi nationellt prov i NO. Fysik. Usch usch, det gick inte alls bra. Jag kommer verkligen inte höja mitt betyg i NO nu...

Jag mår fortfarande inte bra. Känns som om jag har någon konstig förkylning som flyttas runt i kroppen hela tiden. Igår hade jag sjukt ont i halsen och hade hela tiden en halstablett i munnen. Sen på eftermiddagen fick jag så ont i magen att jag nästan höll på att dö. Känndes ett tag som om jag skulle spy bara för att det gjorde så ont men tillslut så försvann det onda efter några timmar. Idag är förkylningen i näsan vilket är väldigt jobbigt, kan knappt andas och måste snyta mig hela tiden. Har även idag känns som om jag ska spy ett par gånger men jag ahr som tur var inte gjort det.

Trots denna konstiga förkylning var jag i skolan både idag och igår.
Och förresten, jag får inte åka taxi längre vilket är sjukt jobbigt. Igår åkte jag buss till skolan (mamma hämtade mig efter) och såklart kom jag försent till skolan eftersom det tar ett tag att gå från bussen. Idag gick jag till skolan och visste inte alls hur lång tid det skulle ta att gå. I stället för 15 min så tog det 25 min. Inte så farligt ändå men sjukt jobbigt att "gå" så långt.

Ikväll är det första semifinalen i ESC och sverige tävlar ikväll. Jag både vill och inte vill att det ska gå bra för sverige. Risken finns ju att om det går bra för la voix så kommer vi bara tävla med operalåtar i framtiden och det är inte alls bra. Men jag har hört några utav de andra låtarna och jag har vant mig vid La Voix nu och den borde faktiskt gå vidare till finalen...

Imorgon ska jag även ha egen lektion på idrotten tillsammans med 2 andra personer. Och de där andra två personerna är jämt "sjuka" (som t.ex. idag gick de hem direkt efter nationella fast de inte verkade ett dugg sjuka och jag satt där och snörvlade med min förkylning) så vi har inte riktigt planerat något. Eller, vi kanske vet vad vi ska göra med inte hur vi ska lägga upp det och hur många minuter det ska vara på varje sak. Men om jag känner dem rätt så kommer de vara där imorgon och vi kommer göra en skitdålig idrottslektion. Kul va?

Nej nu ska jag gå och snyta mig. Hejdå! <3


Och förresten så är det en person jag vill säga förlåt till. Shit jag trodde aldrig att du skulle komma på riktigt när jag sa att du skulle komma. Fick lite panik när du sa att du satt på bussen och nästan var framme + att min lektion skulle börja några minuter senare. Men vi kan väl ses sen, nästa vecka som vi sa?
(och jag vet att du inte läser min blogg, du vet nog inte ens att jag har en blogg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0