Resan till skolan fredag den trettonde november

Kan väl ta hela historien om vägen till skolan idag.
Jag och Marcus hade bestämt oss för att ta samma buss.

Jag hoppar på 110 i storvreta och smsar Marcus och säger att jag sitter på 110 och att det inte är en extrabuss (åker extrabuss nästan varje morgon så det där med att det inte var det är viktigt).

Precis innan jag åker förbi Marcus busshållplats får jag ett sms där det står att han gått på 115 (115 ska inte ens gå den tiden?). Marcus bestämde sig för att hoppa av sin buss vid moskén och byta till min buss.

Min buss stannade inte vid moskén (fast jag tröck på stoppknappen typ 5 ggr precis innan) så Marcus hoppade av sin buss och sprang på samma buss igen då min körde förbi.

Vi bestämde att jag skulle hoppa av min buss vid stadshuset och byta till den andra bussen.
Jag hoppar av min buss vid stadshuset, ser att 110 extrabuss kommer precis efter och går på den.
Kommer på att det är fel buss så jag sätter mig på första bästa plats, sitter där 2 sekunder, trycker på stoppknappen och går av (det var rött ljus för bussen precis vid hållplatsen så den hann aldrig åka något).
Sen ser jag bussen åka iväg och får ett sms från Marcus att bussen jag nyss gick av var rätt buss (hade tydligen stått 115 på den i gamlis. Konstigt, jag skyller iallafall allt på Marcus eftersom det stod "110 extrabuss" på bussen och inte 115).

Nästa buss (115 den här gången) skulle komma om 16 minunter så jag valde att gå till centralstationen och vänta istället.
Hela vägen mellan stadshuset och centralstationen går jag och skrattar för mig själv, folk måste trott att jag var psykiskt störd eller nåt.
När jag kommer fram till centralen är det så lång tid tills min buss kommer att den inte ens står med på skylten. Efter 2 bussar står den fortfarande inte med på skylten och jag inser att jag kommer komma försent till skolan. Kommer på att även 20an går förbi skolan så jag leter upp 20ans hållplats vid centralstationen och får vänta en minut innan den kommer och kör mig till skolan.

Kommer fram till skolan ca 15min senare än vad jag skulle gjort om jag satt på samma buss hela tiden.



Kommentarer
Postat av: My Karlsson

trevligt skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-03 @ 20:17:32
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0