Jävla otur -.-

Oj, blev visst lite långt och tråkigt inlägg. Ni som inte vill höra på mitt svammel om min otroliga otur (som tyvärr dyker upp alldeles för ofta) behöver inte läsa.



Allt det där med att åka till stan blev helt fel.

Skulle ta bussen som gick nån minut innan 19 så jag var på stan strax efter 19 men den missade jag totalt. Bestämde mig för att ta nästa buss men såklart missar jag den med, tänker "äh, det var bara 7an, 6an kommer väl snart och den går fortare att åka till stan med". Ställer mig på busshållplatsen och vänter, 6an skulle komma 3 minuter senare.
Det regnade och jag hade min stora jackluva över huvudet (vilket gör att jag bara kan se rakt fram).
Sen kommer bussen och kör rakt förbi busshållplatsen där jag står och väntar.
Skitbuss!

Kollar när nästa buss ska gå och inser att den där 7an jag missade var sista som går förbi min hållplats och nästa 6a ska komma 20 min senare (19.29). Jag pallar inte vänta utan bestämmer mig för att gå till Årsta centrum (tar 10 min från busshållplatsen jag stod på). Påväg dit ser jag 7an åka därifrån, missar den med 3-4min. Skit. Nästa buss skulle gå 19.35, jag hade alltså varit i stan mycket tidigare om jag hade väntat på 6an.

Jag väntade iallafall i årsta centrum på 7an och åkte till stan med den när den kom.
Väl i stan gick jag till H&M och plockade på mig lite smink jag ville köpa. När jag hittat allt jag ville ha kom jag på att det saknades ca 30kr för att komma upp i 300 kr så jag gick runt och försökte titta på några vantar samtidigt som jag hade händerna fulla med smink. Det gick inte så bra så jag valde ut en till mascara och betalade allt.

Sen gick jag till det där tältet på stora torget där de skulle dela ut goodiebags och får efter en kvarts väntan veta att de är slut!
Fan.
Fick skriva upp min mailadress så skulle de skicka något till mig sen.

Hade då inget att göra (och bussbiljetten hade precis tagit slut så jag kunde inte åka på samma biljett hem som till stan heller) så jag gick till Svavagallerian där Robin Bengtsson (3a i idol 2008) uppträdde. Ställde mig i utkanten av publiken och stod där 5 sek innan jag insåg att jag kände igen några i publiken och lite pinsamt att de skulle se mig stå där helt själv och se på Robin Bengtsson (ja, jag bryr mig för mycket om vad folk tycker om mig) så jag började gå igenom den lilla publiken för att gå ut genom den andra ingången.
Då går jag rakt in i Sofia! Stod och pratade med henne ett litet tag medans Robin spelade klart låten han spelade och någon intervjuade honom lite också. Sen var allt slut och Sofia och hennes kompis skulle åt ena hållet och jag åt andra (mot bussen).

Slutsats: Jag missade flera bussar och kom till stan ca 50 min senare än beräknat. Jag köpte mer saker än jag behövde och jag fick ingen goodiebag. Jag såg Robin Bengtsson spela en låt och träffade Sofia lite snabbt.
Allt failade alltså totalt förutom det där att jag träffade på Sofia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0