Smsförbud

I onsdags märkte jag att mobilsaldot var lite högt. Över 200kr, så det var inte så farligt. På torsdagen var saldot över 400, varför? På fredagen var det över 600kr. Berättade för pappa på kvällen att mitt mobilsaldo var ovanligt högt, nån kankse hade anmält mitt nummer till någon betaltjänst eller nåt som jag inte visste om. Kollade saldot en sista gång, över 700kr.
Sen ringde vi Tele2s kjundtjänst.
35 min telefonkö och sen fick vi reda på att jag inte hade obegränsat med gratis sms utan jag hade visst bara 3000 gratis sms. Och de var slut, för länge sen. 3919 sms hade jag skickat och så hade jag visst råkat surfa lite från mobilen också. 919 sms som kostade 69 öre styck alltså. Dyrt.

Pappa förbjöd mig att använda min mobil innan allt blir nollställt igen vilket det blir på onsdag eller torsdag.

Jag har alltså varit tvungen att klara mig igenom hela den här helgen utan varken dator eller mobil (har dock gått runt med mobilen på mig hela tiden och läst alla sms jag fått).



Idag är det resursdag på min skola vilket betyder att man bara behövde komma dit om någon lärare sa till en att göra det. Och ingen lärare sa något till mig så jag var ledig idag. Stack till mamma lite tidigare för här finns det dator.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har spenderat min resursdag i skolan, med att ha nationella i matte B i fyra timmar :(

2009-11-30 @ 15:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0