Home again

Hej hej!

Var ett tag sen jag skrev ett inlägg nu, hade tänkt skriva ett inlägg på värmlänska igår efter vi hade kommit hem efter vi träffat några värmlänska pöjker men då gick det inte att logga in på blogg.se så det gick ju inte. Så nu fick ni inte se hur bra jag blivit på värmlänska.
Jag tänker till och med varje ord jag skriver på värmlänska nu när jag skriver. Illa.

Idag har jag åkt tåg i stort sett hela dagen. 13.04 gick mitt och Inas tåg från Säffle. Ina gick av i Katrineholm för att byta tåg så därifrån fick jag åka själv. Tråkigt tråkigt men kul att slippa åka själv halva resan iallafall.

När jag kom till Stockholm var det lite hemskt. Jag var tvungen att gå från ena änden av t-centralen till den andra med min tunga väska. Min rygg mådde verkligen inte bra av det.
Sen var det ju lite surt att när jag kom till mitt spår så skulle det gå ett tåg 5 minuter senare men det kunde jag inte ta det för biljetten var bokad på ett tåg en halvtimme senare.

När jag kom til Uppsala blev jag mött av pappa och så la vi in mina väskor i bilen och åt på Java. Kinabuffé! När det var klart åkte vi och hämtade brorsan från träningen och sen åkte vi hem.
I bilen hem kom jag på mig själv med att tänka på flera olika roliga saker folk sagt de här dagarna i Säffle. Sitter fortfarande och ler/skrattar åt vissa saker.

Och hur blir det? Ska vi satsa på att fira nyår i Säffle eller? ;D


Idolspelet är det man kör i Säffle på nätterna istället för att sova. Vi fick inte ett enda hallelujah moment det här året heller. ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0