Långfredag

Hej!
Sitter här och försöker lära mig att spela It Takes A Fool To Remain Sane efter noterna jag fick av musikläraren igår. Sjuuukt svårt, jag kan knappt noter så jag vet inte vilken ordning man ska spela allt i. Alltså, ska man köra A1, B1, Refr1, A2, B2, Refr2, C, A3, B3, Refr3? Eller ska man spela A1, A2, A3 osv. Tror att det är som jag skrev först.
Stör mig på att det inte finns några lyrics heller som man kan ta hjälp av så man fattar vart man är. Jag tappar bort mig helt. Eller tappar bort och tappar bort, jag vet aldrig vart jag är. Finns ett ställe där jag sska spela ackord och DÄR vet jag vart jag är. Bara där.
Aja, ska fortsätta träna på det här.



(klicka för att se större)

Om några timmar åker jag iväg till farmor. Sover över där och imorgon ska jag nog till mormor och morfar direkt (de bor bara någon gata från varandra så det blir ju onödigt att åka hem emellan). Kommer alltså knappt blogga något i helgen, men det är antaglign ingen som sitter hemma och läser bloggar hela påsken heller?

GLAD PÅSK!

Kommentarer
Postat av: Aino

Oh, skulle också vilja ha noter till ITAFTRS! Fast brutna ackord är ju galet svårt att spela med :p

2010-04-02 @ 16:47:58
URL: http://pickingthepieces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0