2a ridningen. Pjakkur

Vissa kanske undrar varför jag skriver de här långa texterna om hur varje ridlektion varit. Gör det mest för min egen skull, för att kunna gå tillbaka och kolla vad jag gjort på ridlektionerna, komma ihåg. På något sätt ska det hjälpa mig att utveckla min ridning lite.
Läs om ni vill, annars är det bar att hoppa över de här hästinläggen.

Kom till ridningen och kollade tavlan, Pjakkur igen.

Han var inte ute på banan så jag tog och fixade honom. Tog inte lång tid innan jag hörde att det avr en ny häst i stallet. Hörde att nån sa att hon hette Venus och såg färgen. Var tvungen att gå fram och kolla huvudet, det var ju hon! Venus som Thilde haft. Hästen Alexandra red på ridlägret i sommras. Och om det är en av Thildes hästar så är det en bra häst, skönt.

Sen började lektionen. Hade spö redan från början idag och allt gick mycket bättre. Märks dock att Pjakkur inte gått i ridskola innan, stå stilla är inte riktigt hans grej. Även väldigt smart häst, när vi gjorde bakdelsvndningar krånglade han först bara men sen när han väl fattade vad han skulle göra gjorde han det utan att jag gjorde nåt. Alltså, så fort jag stannade vid konen så gjorde han hela bakdelsvändningen direkt. Inte bra. Han skuttade väldigt mycket idag med, typ småbockade lite. Tror han var lite sur över att han var tvungen att arbeta ordentligt. Ridläraren sa något sånt med.

Såg även till att ha ordentliga 3-fingervantar när jag red idag. Inga kalla fingrar den här veckan inte. Bara kalla tår men det var bara att ta ut fötterna ur stigbyglarna efter halva lektionen så blev det varmare.

Bra ridlektion idag iallafall. Allt gick mycket bättre än förra gången, märktes då att det var länge sen man red men nu var det bara att ta upp där man slutade förra veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0