Tråkigt betygssnack

Har äntligen lyckats komma in på skola24 för att kunna se höstterminens omdömen för alla pågående kurser.

MVG i matte och spanska.
Fick reda på det där att jag ligger på MVG i spanska redan på spanskalektionen igår. (Förrutom kommunikationsdelen där jag ligger på VG.) Blev förvånad då jag knappt kan någon spanska alls. Spanskaläraren är verkligen snäll med betygen, halva gruppen ligger på MVG tror jag.

Vissa utav de andra kurserna kunde man inte få mer än G/VG på vissa delar. Känns ändå som om även de här lärarna på gymnasiet placerat mig i VG-facket precis som högstadielärarna gjorde.

Både gillar och ogillar det där VG-facket som jag alltid hamnar i. Om jag får G på någon inlämningsuppgift eller något prov säger lärarna att de vet att jag kan bättre. Om jag däremot får VG+++/MVG- på alla prov blir det svårt att bevisa att man är värd MVG när lärarna sedan länge bestämt sig för att ge mig VG.
Att ligga på VG hela tiden är dock väldigt skönt. Jag behöver inte anstränga mig så mycket och jag behöver inte skämmas över dåliga betyg.
Vill ju såklart ha högre men är alldelles för lat. Och om lärarna redan bestämt att jag är VG-barn?

Jag ska iallfall jobba på ordentligt nu, se till så att jag får minst VG i alla kurser. Verkar bara som om det är historian (har fått VG på båda proven, varför skriver han då att jag ligger på G? :() och idrotten jag måste anstränga mig på för att inte få G.
Precis som förut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0