Svåraste provet någonsin

Började dagen med att dyka ner i en snöhög på väg till bussen.
Blöt mobil.
Blöta (och kalla!) händer.
Blöta jackärmar.
Blöta smalben.

Var ju precis mittemot busshållplatsen så de ca 10 personerna som stod där fick sig ett skratt.

Svenska första lektionen, kollade på teckande Herkules. Finns inget skönare än att kolla på bra barnfilmer på lektionerna.

Efter svenskan + en halvtimmes rast var det dags för matteprovet.
Svåraste matteprovet jag någonsin gjort. Och medans man sitter där och räknar på svåraste uppgiften (fick inte ens ha miniräknare på den) säger läraren att han skrivit fel siffror. Men vi var tvugna att göra den endå. Annars brukar man ju kunna i se om man gjort rätt om svaret låter rätt men det var helt omöjligt på den här uppgiften.
Allt annat var sjukt svårt också och jag stressade ihjäl mig. Gjorde de tre sista uppgifterna samtidigt, hoppade fram och tillbaka mellan dem.
Jag har för övrigt kommit på att jag blir stressad på matteprov när läraren börjar säga tiden som är kvar. Brukar i vanliga fall gå innan tiden räknas ner så när jag idag fick höra att bara halva tiden var kvar och jag hade de svåraste uppgifterna kvar blev jag stressad. Lämnade in när det bara var ett par minuter kvar av tiden, som tur var hann jag bli klar med allt.
Kommer som högst få VG på det här provet, kan ju redan nu säga hejdå till MVG i Matte B om det ska vara så här svårt.

Bra lunch och musiklektion avslutade skoldagen. Jag var den enda som fick alla rätt på "musikläxförhöret" (eller vad man nu skulle kalla det? Test föratt kolla så man fattat vad vi håller på med knaske?). Gick igenom mollpentatoniska skalor och spelade samba. Snart är musikteorin äntligen klar, då blir det bara spela igen.


Nu ska jag snart byta om och sticka iväg till Agersta för att rida.
Pusshej!

Kommentarer
Postat av: louise

fin blogg, :)

2010-02-11 @ 21:40:32
URL: http://louiseekarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0