För natten som skriker ja när morgondagen skriker nej

På första lektionen, svenskan, skulle vi tills idag bestämt ett ämne att skriva en debattartikel om. Jag som inte hade någon aning om vad jag skulle skriva om (har varken fantasi eller starka åsikter) tog det första som poppade upp i min hjärna när listan man skulle skriva upp vad man ska skriva om kom fram till mig.

Sovmorgon under vinterhalvåret.

Resten av klassen skriver debattartiklar om viktiga och seriösta saker som t.ex. saab, miljön och homoäktenskap. Jag ska skriva att man borde ha sovmorgon under vinterhalvåret eftersom det är så mörkt och man aldrig ser solen då man är inne i skolan hela dagen.
Kom även på senare att man egentligen har "sovmorgon" under vintern eftersom vi har vintertid.

Ja, ni ser ju hur smart jag är. Och det enda som händer egentligen när man har sovmorgon är att man vänder på dygnet.

Nej men nu blir det faktaletande för på tisdag skulle vi visst sitta och debattera mot varandra och nu ska jag försvara det här med sovmorgon under vinterhalvåret...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0