Första skoldagen 2010

Idag var det bara att gå upp tidigt och åka tillbaka till skolan igen.
Snacka om att jag bara ville somna om när jag vaknade precis som alla andra dagar det här året men nej, jag var tvungen att gå upp. Skönt att första dagen började med sovmorgon iallafall.

Svenska först då vi skulle leta upp en debattartikel att skriva om. Nästa lektion ska vi skriva egna debattartiklar. Men idag skulle vi alltså jobbar två och två och bara leta upp en artikel antingen från DN eller SvD och skriva lite om den. Jag hittade en artikel som Marcus blev skitsur på. Haha, det var kul. Och det var tur att jag skrev eftersom det säkert hade blivit en massa svordomar om Marcus hade skrivit.

Efter svenskan skulle det vara spanska men eftersom min spanskalärare är bortrest åkte jag, Karin, Astrid och Elin till stan och åt på Cupido. Gott men det är sjukt hur stora portionerna där är, fick bara i mig halva. Blev en sväng in på gottiz (heter det så?) också där Karin och Elin köpte en massa godis. Karin som flera gånger idag sa att hon bara ska äta nyttiga saker innan Thailandsresan, tog inte direkt lång tid innan hon bröt det.

Dagen slutade med engelska. Jobba i bokcirkelgrupperna och skriva sammanfattning av hela boken + göra teater av en liten del av boken. Var som vanligt bara jag, Cicci och Ellen där, Isac är alltid spårlöst försvunnen på engelskalektionerna. Allt slutade med att jag drog på mig att skriva klart manuset hemma så det ska jag göra nu.

Pusshej!



Dagens citat: "...Thailandresan 010 (nolltio)! Ja, jag vägrar att bara säga tio det är så fult, nolltio låter mycket bättre." /Karin
Kan inget annat än att hålla med. Blablabla 10 låter sjukt fult. Då låter faktiskt 010 bättre även fast även det är fult.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0