Nattpromenad

50 meter hann jag gå innan jag insåg att det är rätt dumt att gå själv mitt i natten när det är som mörkast. Efter lite om och men och ändrad väg kom jag ändå tillslut fram till bron. En helt vanlig bro över E4an, vet inte rikitgt varför men det är något speciellt jag gillar med den.

Var på bron i nästan två timmar. Lysssnade på musik, åt bananer, tittade på soluppgången och bara tänkte. Hostade gjorde jag också. Mycket.

Fick veta att det finns en till som gillar "min" bro. En kille som går dit nästan varje natt. Stackarn fick inte ha bron för sig själv inatt, tänk om han ligger hemma nu och inte kan somna bara för att bron inte var tom just den här natten. Stackars kille. Snäll var han iallafall. När han passerade mig på väg hemmåt frågade han om allt var okej, han trodde att mina hostar var gråthulk eller något sånt. Och det gör att det är ännu mer synd om honom, för det första fick han inte vara helt ensam och för det andra så oroade han sig över mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0