179-179


Fanny målade halva ansiktet med grön textilfärg. Sedan skrattade hon när jag skulle ta bild på det. Jag vågade inte röra textilfärgen utan hittade annan färg. Ett vitt och ett grönt streck på varje kind och ett grönt streck på näsan.


Fina Skrapan


Fula Katte.


Promenad mot studenternas!


Kanotrace! Skrapan vann såklart och vi ökade vårat försprång.


Vi på Skrapan körde med Sambaorkester. Har nu alla trummrytmer på hjärnan, härligt!


I väntan på att fridrottsgrenarna skulle komma igång ordentligt. Gillar Malins min på bilden.


Efter en timme i skuggan blev det en timme i solen som gällde.


Elin blev dränkt.


Katte vann stafetten (sista grenen) och trodde att de vann hela kampen med ett poäng. I själva verket stod det oavgjort så Katedralarna fick gå upp på läktaren igen.


I väntan på ett beslut om vad som skulle hända (detta var den 52a(?) SkrapanKatteKampen och oavgjort har aldrig hänt. Ingen visste vad som skulle hända, rektorerna och idrottsföreningarna försökte komma fram till hur de skulle göra och vi stod på läktarna och skrek hejaramsor.

Kampen slutade med oavgjort. Helt otroligt att något sådant kan hända (ska egentligen inte kunna hända men en delad 5e placering i en gren gjorde det möjligt). 179-179 blev poängen. Lite tråkigt slut där, vi ville ju vinna.


Kommentarer
Postat av: Marcus

Haha, nu fick jag den där rytmen på huvudet bara för det :(



Det var ju ändå lite coolt med oavgjort. Då kan vi om 30 år säga att vi var där när det hände.

2010-06-02 @ 20:02:26
URL: http://marcustankar.blogg.se/
Postat av: Emma

Du kan ju tänka dig hur mitt huvud känns. Det har varit ett konstant hamrande på trummor i det hela eftermiddagen och kvällen

2010-06-02 @ 21:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0