SKRAPAN SHALALALALA SKRAPAN SHALALALALALA

Ett till inlägg om kampen. Vet att ni är trötta på allt tjat om den nu men vafan.

Började med pepp och sminkning utanför skolan.
Vid nio gick vi ner till fotbollsplanen där vi mötte Katedral. Hejaramsor och pepp i 20 minuter innan dragkampen sattes igång. Katte vann vilket bara bevisar att de på Katte är tjockare och tyngre än oss på Skrapan. Jag såg direkt när de tävlande gjorde sig redo att Katte skulle vinna...

Efter dragkampen blev det fotbollsmatch. Skrapan verkligen ägde hela matchen, var på Kattes planhalva i stort sett hela matchen. Ett mål gjorde vårat lag och det räckte till vinst! Vi stormade planen direkt efter matchen. Skrek och sjöng medans Katte skyndade sig iväg mot Studenternas IP.

När Katedralarna var utom synhåll började vi gå mot Studenternas. Nästan framme stannade vi och hejade på vårat kanotlag. Sprang efter och såg målgången. Hela Katte missade kanotracet. Failskola.

Inne på Studenternas blev det pepp pepp och ännu mer pepp. Friidrottsgrenarna började och det är sjukt hur stolt man blir när det går bra för skrapan. Speciellt när den som vinner är en från klassen.

Hela kampen var SJUKT KUL!

Trodde att jag inte skulle ha någon röst kvar men det har jag. Det är otroligt hur engagerad man blir, jag som aldrig bryr mig speciellt mycket om idrottsevenemang. Men katte får ju bara inte vinna så...

Allt slutade oavgjort. Jag hade velat fira och i början kändes det som en förlust men det var glömt efter någon timme och nu när jag tänker tillbaka kommer jag bara ihåg alla roliga saker. Och fira fick vi ju ändå göra mellanåt, Skrapan ledde faktiskt nästan hela kampen. Började med att ligga efter och det var en liten stund i mitten som vi var efter men annars så ledde vi. Och vi måste inte vinna kampen för att visa att vi är bättre än katte, alla vet ju redan att Skrapan är bäst!

Och alla vet ju att: KATTE KATTE KAN INTE VINNA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0