Bildbomb från gårdagen

Liten berättelse som gårdagen. Försöker ha så många bilder och så lite text som möjligt.
Jag och Linnea bestämde dagen innan att vi skulle ut på äventyr. När vi sedan träffade varandra på stan kom vi på att vi kan åka gratis till Gävle med våra sommarlovskort så det gjorde vi!

Under dagen råkade vi båda (men mest Linnea) säga många väldigt "blonda" saker. Ska därför även försöka slänga in några citat ;)


Första byggnaden vi såg när vi kom ut från stationen. "Malin, Malin, det är en flaggstång på taket! Jag vill också ha en flaggstång på taket! När jag blir stor ska jag ha en flaggstång på taket!" (Linnea när hon såg att det var en stor jävla flaggstång på taket).


Hela gävle var fullt av snygga byggnader, konstiga statyer och fina fontäner.


"Kolla! Det är en tunnel mellan husen!" Linnea var imponerad...

 
Gävleån med det sjukt blåa vattnet.


Om ni inte märkt det redan så turistade vi ordentligt. Vi var till och med inne på turistbyrån och frågade vad man kunde göra om man inte hade några  pengar.





Man måste få ha lite kul också... ;)


Inne på McDonalds


Vi åkte upp och ner i rulltrappan på Åhléns en extra gång bara för att kunna ta kort på oss själva i spegeln.


På bild ett visar Linnea att det är just Gävle vi är i. På bild två sitter vi utanför tågstationen och tror att vi ska åka hem några minuter senare. Visade sig dock att vi kollat fel i tågtidtabellen och att nästa tåg hem gick två timmmar senare...


Några snygga killar satt på en utomhusrestaurang och spelade gitarr och sjöng. De var asduktiga så vi satte oss vid  en fontän i närheten och lyssnade.


I vattnet utanför tågstationen hade fåglarna ett litet hus. Och Linnea var glad över att ha hittat en Metro.


Godisätning på tåget hem.

Det var hela dagen igår. Det här inlägget blev verkligen en bildbomb men jag måste ju testa min nya kamera (har dock inte lärt mig alla inställningar än).

PS. roligaste citatet igår var nog: "Malin vänta, min väska är blöt. Vad är det som läcker? ... Oj! Jag hade visst inte skruvat på korken på vattenflaskan ordentligt!" Hahah Linnea är verkligen smart ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0