hästbäst

Hej!

Det är lördag, klockan är kvart över nio och jag är uppe! Har varit vaken sen halv nio. En lördag. Sjukt.

Vad är det som fått mig att gå upp såhär tidigt då?
Jo, idag ska jag följa med Sara till stallet. Hennes medryttarhäst behöver en till medryttare och nu har jag och ägaren bestämmt att jag ska dit och provrida på tisdag. Vill se lite hur stallet och det ser ut innan så jag följer med Sara idag och tittar. Vi skulle kanske köra lite Natural Horsemanship idag. Sånt är kul!
 
Ska ta bussen till Sara om en halvtimme och sen får vi skjuts från henne till stallet.

Lite läskigt det här på tisdag egentligen. Provrida och sen kanske bli medryttare. Jag som bara hållt mig till ridskola och läger i 7 år. Men någon gång måste man ju göra något för att komma frammåt i ridningen.

Inte helt säkert dock om jag blir medryttare. Jag gillar egentligen lite lugnare hästar och Hetta (hästens namn, för er som inte fattar) ska tydligen vara väldigt pigg. Men det ska tydligen gå att få stopp på henne när man vill så det är ju bra iallafall.
Vi får se hur det blir. Känns det inte bra blir jag inte medryttare och känns det bra blir jag det.

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0