Inget är på riktigt när man lever som vi lever här

Igår sa jag att jag inte skulle äta semlor på ett tag.
Idag i skolan fick vi semlor  igen. Och man kan inte låta bli att äta gratis semla i skolan eftersom man gärna vill bli mätt och skolmaten är inte speciellt god. Och finns det något bättre sätt att bli mätt på än att äta en semla? Tror inte det.

Hade engelskaprov idag. Prov om varför man pratar engelska i 10 olika länder. Hade inte pluggat ordentligt (läs: läst igenom texten en gång, pluggat lite i skolan på en lektion också) så det gick sådär. G-frågorna var lätta men resten bara skrev jag på utan att riktigt veta vad jag skrev.

På fredag har vi historiaprov. Jag HATAR historia. Värsta som finns. Har ingen aning om vad provet handlar om och känner mig inte ett dugg motiverad att öppna boken. Måste iallafall börja plugga idag.

På måndag har vi fysikprov. Svåraste ämnet. Bara historia som är svårare men det är ju bara för att historia är så sjukt svårt. Måste börja plugga på fysiken idag med.

Jag har även flera sidor i matteboken att räkna, en telefonlista (orkar inte förklara. Grunden till en novell. Alla som läst Strindbergs "ett halvt ark papper" fattar), kemiläxa och säkert fler läxor jag redan glömt.

Jag
Orkar
Inte
Plugga

Har varit i skolan 2 dagar efter sportlovet och är redan skoltrött igen. Det är ju bra. Eller inte.

Aja, kanske ska skriva telefonlista, plugga historia eller plugga fysik nu. Det MÅSTE jag göra idag iallafall.

Eller så ser jag på Top Model som börjar nu. Det känns ju lite roligare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0