Ridkläder

I torsdags innan jag åkte iväg till ridningen tog jag kort på kläderna jag hade på mig.


- Varma strumpor är ett måste när man ska vara ute och rida. Även fast det finns ett ridhus att rida i nu är det väldigt kallt, om det är minusgrader ute är det minusgrader även i ridhuset.
- Ridbyxor (med långkalsonger under såklart! är det vinter så är det)
- Gamla skoltröjan bara för att den är stor. Hade minst en tjocktröja till under.

Sen innan jag gick ut tog jag på mig en jacka, ridskor, shortchaps och tjocka 3-fingervantar.
Precis innan jag skulle rida tog jag även på mig hjälmen och skyddsvästen.

Det är väldigt många saker man måste ta på sig när man ska rida på vintern. På sommaren är det såklart också en del men på vintern är det allra värst.

Brukar ha såhär många saker på mig när jag rider och fryser varje gång. Ge mig sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0