Ridning på Vinur

På ridningen red jag Vinur. Första gången jag red honom i ridhuset (inte så konstigt eftersom jag bara ridit inne i ridhuset en gång tidigare) och i början gick allt bra. Kändes som om Vinur för en gångs skulle hade lugnat ner sig lite och verkligen lyssnade på mig. Hade blivit en bra häst helt enkelt, lite pigg men inte alls så farligt.

Som sagt, det var i början...

Varje gång vi töltade blev han hur pigg som helst och tempoväxlingar var inte att tänka på. Fick se till att hålla mig lite bakom nån av de andra, om det var för långt till hästen framför drog han iväg tills vi kom ikapp. Hatar sånt. Gick ju såklart att få ner honom i skritt på volt men ute på fyrkantsspåret samtidigt som de andra töltade fanns inte så mycket att göra mer än att hålla sig kvar på hästryggen och vänta på att övningen skulle ta slut.
Efter första tölten var han såklart pigg när vi skrittade också.

Som tur var blev det ingen trav eller galopp idag. Väldigt mycket tölt dock.

Som ni kanske ser blev det inte världens bästa ridlektion idag. Jag gillar inte Vinur. Får hoppas på att jag inte behöver rida honom på ett tag nu.



Förresten, läste igenom hela inlägget nu och insåg att det verkar som om ALLT gick skitdåligt. Så var det ju inte, flera saker gick bra och jag fick Vinur att gå riktigt fint, bara det att tölten inte gick så bra då Vinur är pigg och dum i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0