Ett idiotisk ideal, ta inte åt dig

Hej!

Sitter här och lyssnar på Magnus Weideskogs låt Precis Som Du Är. Den låten jag tipsade alla om att ladda ner för någon dag sen. Jag gillar texten. Att man inte ska ändra sig efter det skönhetsideal vi har. Samma sak med The Arks låt Beauty is the Beast. Att vissa personer dör i sina försök att uppnå det där sjuka idealet, då har det verkligen gått för långt.

Visst, jag vill själv bli smalare än vad jag är med det det handlar om egentligen när jag skriver om att jag borde träna osv är att jag vill bli lite starkare och få bättre kondition. Det handlar om att försöka få en bättre hälsa, inte om att försöka bli så smal som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Alltså folk är döunderliga! Det finns de som tränar bara för att få bra kondition, och sen blir de helt träningsmaniska. Och så finns de som tränar bara för att bli smala och "vackra", men oftast blir det bara äckligt smalt.. Och så finns det dem som inte tränar alls och har världens sämsta kondition.

Ska jag rabbla upp ännu fler? :D

2010-05-06 @ 19:06:55
URL: http://lilljesus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0